FRA

FRA historien gör stort rabalder. Bloggsfären är eniga om att FRA-lagen är helt åt helvete, jag har följt några men måste erkänna att jag inte är så insatt. Första gången jag hörde om lagen var när jag läste igenom DN på ett tåg på väg från ånge. Två tankar har jag börjat tänka på, mycket på grund utav att jag läser Magnus Betners blogg.
Hur fan kan man kalla sig liberal politiker om man röstar för ett individkränkande lagförslag som är på gränsen till att bryta mot grundlagen?
Vart har politikerna sin lojalitet? Att gå emot sin egen övertygelse för att följa partiets linje tyder ju att man tänker mer på sin plånbok än att visa sin lojalitet mot väljarna.

Jag tror att vid nästa personval så kommer huvuden att rulla. Personröstarna kommer visa sitt missnöje över hur man tar till vara på förtroendet som det svenska folket har gett dom.

För lite skön FRA-kritik från nån som inte alls påstår sig vara nån expert på partipolitik besök gärna http://magnusbetner.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback