Teknikens under

Jag vaknade idag av att min mobil uppförde siig som en ftta, aka. vägrade sätta igång larmet.

Eftersom avsaknade av larm inte direkt bidrog till att jag vaknade så försov jag mig till en kvart innan morgonbönen skulle börja. Jag fick hasta mig upp och skita i frukosten och komma iväg så jag precis hann. Det är alltid lika pinsamt at t försova sig. Så jag tog mig en macka framför datorn och började mixtra med CA, jag vet inte om jag får förklara vad det är så det skite jag i.

Efter morgonbönen så kom en väktare ner på "golvet" och började kolla folks telia-ID, grejen är den att jag har inte fått nått telia-ID tilldelat till mig. Så jag tog ett bråskande toalettbesök medan dom andra fick visa upp sina. När jag kom tillbaka så hade vakten gått tillräckligt långt bort för att inte märka mig. När jag frågade en kollega senare så sa "Jaha, jo, jag tog ju och gick ner i fikarummet, dit verkade hon inte heller våga gå." Så jag tror inte jag bröt mot nån allt för viktig regel.

Jag har märkt en stor nackdel med att vara lättlärd. I måndags så började jag jobba tillsammans med Lolita på CA. Jag kan summera med att det handlar om statistik. Det gick lite knackigt i början men efter första dagen så kunde jag jobba själv utan att behöva fråga allt för mycket. I början tog det ganska precis hela förmiddagen fram till lunch att göra klart det där. Nu tar det en timma. Högst. Då har jag åter igen ett problem. Vad fan ska jag göra nu? Aja, jag kommer säkert på nått.

Jag skriver kanske mer senare, tjing!

Den otroligt andvändbare,

Kalle Forsman

Kommentarer
Postat av: Ylva

Verkligen? Jag trodde det var solklart.
Besviken.
Det där fotot säger allt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback