It's a bikeride!

Jaaa ni, jag sitter på jobbet jag.. Ovanligt :P Heja kontorstider!

Jag sitter och är just klar med ämnet vi (läs: jag) diskuterade igår. Jag är nämligen ytterst görolös för tillfället. Jag kan berätta lite smått om gårdagen. Igår runt tolv kom min kollega och slängde ut mig från rymdcentralen (läs: övervakningsrummet) eftersom han behövde skrivbordet med tre skärmar som man använder. Så jag fick ta pappas övergivna kontor istället, så jag tog med mig min laptop som jag fått att arbeta på och gick dit i stället.

Eftersom det var en seen lunch så kom jag dit till kl 14 eller nått. Då satt jag och letade runt bland ärenden som jag kunder göra nått åt. Sen surfade jag lite, ungefär klockan fyra slutade internet fungera av ån andledning. Så då blev jag sur och gick hem. Självklart så är TImråbussen alltid sen såpass att fyran (som alltid bestämmer sig för att avgå lite för tidigt från navet) hinner åka precis när man kommer in mot Navet. Då blev jag sur ige, ringde anton och sa "Hörru, jag kommer hem till dig nu!"
"Jaha, vist, varför det?"
"För att fyran är dum i huvet!" *Klick*

Eftersom det var ett tag sen jag träffade Anton så var det jäkligt skoj att träffa honom igen. Jag fick låna en Bo Kaspers-skiva.  Allt var frid och fröjd med honom men jag var tvungen a gå ganska på en gång för jag skulle hem och äta le middag. Senare på kvällen kom Magnus med familj, ny-"hem"-kommna från
island. Vi gjorde inte så mycket än spelade basket och så, klockan råkade bli elva innan jag kom på nackdelen med kontorstider. Att man ska upp halv sju. Så jag gick och la mig svttig och försökte sova.

Idag har jag cyklat till jobbet. Det gick på en kvart eller nått och var ganska jobbigt. Det är en jävla backe uppifrån coop och uppimor birsta, damnit det kändes i benen. Tur att det finns dusch på jobbet. Fan vad lat jag är nu för tiden, ja ni tänker säkert, men vafan du är ju ute och lirar basket hela tiden och går på gym! Ja, men det är fortfarande lite gemntemot att ha sju träningar i veckan och matcher på helgerna. Men det är skönt att slappa till lite.

Nu på morgonen så har jag faktist undervisat en kollega i min exclusiva uppgift. Jag har som hått ansvaret för den delen av arbetet här, det känns rätt kul att få lite ansvar. Nu hade jag tänkt gå på en av mina "Piratey quest of searchin," Det var ett tag sen, man får ta och damma av träbenet och lära papegojan några nya fraser.  Asså för eer som inte förstått det än så ska jag gå och gräva upp (läs: leta) ett headset som jag kan använda för att ringa up tekniker.

Jag kommer kanske tillbaka snart, om hur länge beror på hur många "bottles of rum" jag snubblar på på vägen.

"Aaaaaaaeeeoaaarrrrrrggghhhhhhh"

Forsman

Kommentarer
Postat av: kotteledaren

men idag igen!! you never stop to surprice me :D

2007-06-28 @ 11:23:40
Postat av: Ylva

Det kan jag omöjligt förstå att du tycker. Uttryckslös? My ass.
För mig säger den allt. Men jag har ju sett föreställningen också, det kanske hjälper till.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback