Avslutningshelgen

Ja, då blev det dags att skriva igen,

Jag tänkte snacka lite om veckoslutet som just varit.

Till att börja med torsdag.
Jag vaknade upp i Emanuels lägenhet på hans extramadras med ont i ryggen. Vi (Jag, Amanda Emanuel och Johanna) låg och drog oss, eller znoozade om man vill kalla det så, till amandas larmsignal som bestod av en låt som jag dyrt och heligt lovade att hata i all evinnilghet. Nu har jag dock glömt hur den gick. Till slut (en timme senare) klev vi upp och käkade frukost. Den bestod utav smörgåstårta och apelsinjuice. Jag åt en bit och höll på att spy. No offense, den var verkligen god och så men majonäs och räkor är nog inte det aldra bästa sättet att starta dagen på.

Sen kom jag på att: fuck fuck fuckelifuckfuckfuck, jag hade ju lovat Isabelle med flera att ta kort på studenten samma dag. Så jag var tvungen att åka hem och hämta kameran. Dessutom skulle vi vara och se på treornas guldtrofé. När vi väl kommit oss iväg ner till skolan så började dom precis plocka undan allt och dra sig hemmåt. Jag mötte upp med Martin som tydligen skulle sjunga "Sol, Vind och Vatten" för studenterna. Han sa att själva avslutningen börjar klockan 14.00. Klockan var då halv tolv så jag tänkte att det är väll hur lungt som helst och gick in i aulan för att kolla när dom repade.

Sen kom dock rolle och sa "Nä den börjar kvart i ett". Åter igen, Fuck fuck fuckelifuckfuckfuck, så var jag tvungen att stressa hem, slänga i mig en macka packa ner alla grejjor och åka ner igen. Jag han till slutet av talen och hann se Mosterskägget sjunga. Sen gick vi ut för att ta plats framför trappan och fota.

Jag och Martin tog en plats mitt framför själva trappan och där stod vi, i 50 minuter i världens hetta. Det slutat med att det kom nått jävla föreningsfolk och ställde sig framför i alla fall och att jag satte mig inne på knä inne på själva studentområdet där man inte får vara igentligen. Esteterna kom ut som femma. Först ut var Ida och Susanna och Susanna skrek så hon nästan grät. Då stod dom där och vrålade ett tag för att sen gå bort till sin "fålla", vilken dom inte hittade först utan gick åt fel håll.

Esteter på trappan

När jag varit bort och tagit lite mer personliga bilder där dom samlades, så drog jag hem och laddade över bilderna och duschade eftersom jag var bjuden på motagning hos Susanna.

När jag väl hittat vart hon bor så fick jag skjuts dit. Ärligt talat viste jag inte riktigt vad jag gav mig in på eftersom jag trodde att jag itne skulle känna en själ förutom Susanna och lite gran hennes pappa. Men väl där så märkte jag att fyra ex-esteter till var där. Kotten, Moa och Nisse ur examensklassen från förra året och Macke ur året innan det. Sen var även Fia där som jag träffat förut. Vi hade riktigt roligt och pratade om gemensamma lärare. Efter att alla äldre gäster gått och det bara var vi "småbarn" kvar så satt vi och pratade och drack lite vin. För att senare som planerat var, åka till norra berget och träffa fler som gått ut.

Synd var då att Susanna inte hade lust att följa med så det blev jag fick skjuts med Nisse upp till norra. sen var det bara Kotteloskinen och Macke som hängde med upp. Och till slut kom även Monsterskägget Martin. Uppe på berget var det rätt trelivgt fast lite lite folk tycker jag. Vi skrev i mössor och kastade frisbee hade hade skoj, till slut kom även min Körlärare, Lina, upp och kollade vad vi hade för oss. Och kvällen slutade med att jag fick skjuts hem med henne ganska tidigt, jag hade ju ändå skola dagen efter (buuh).

Fredag,
Jag klev upp och var iväg till skolan till klockan tio. Til allas vår glädje så var det inte "Världens sämsta public speaker" som höll i vår avslutning utan allas vår hjälte, trumpetfanfar, Björn Sveden. Till skillnad från "Världens sämsta public speaker" så vet Björn hur man talar inför folk. Så det så. Själva avslutningen var inte så lång men lättades ändå upp av att ettorna körade och några fler underhöll med musik. Efter avslutningen så samlades vi i min klass för att ta ett "tårfyllt" farväl, då märktes att vi var högst tio pers där. Efter många gangsta-rap-hejdån till micke så skjildes vi alla åt. Då även jag och min väska som jag varit klantig nog att glömma inne i aulan. Jag vick andvända mig utav mina hemliga Ninjatekniker för att lirka upp dörren och hämta den och sen fara hem.

Väl hemma så låg jag och slappade i några timmar tills mamma kom hem och konstaterade att vi skulle ut och äta. Vi hade bokat bord på Chats och åt en grilltallrik med cesarsallad som förrätt. Sen ursäktade jag mig och började gå mot emanuel.

Vi (Trion, ni som itne vet vilka jag syftar på behöver nog inte veta) skulle nämligen till parken vid höglunda för att träffa Moa, Kotten, Macke och till slut Susanna. Jög började med att kila upp till Emanuel och låna ett par byxor, där var även Amanda och Johanna. Vi var där högst en tjugo minuter efter att jag kommit dit sen gick vi åt varsitt håll. Dom skulle till Granlo av nån andledning som är föga känd för mig. Vi därimot började snedda utmed södra allén mot Höglunda. Väl där var den första vi såg,Thomas, ja ni hörde rätt, Thomas. Han satt där som en ö i ett hav av svartrockare. Sen efter en liten stund såg vi Motten vinka en bit uppifrån. Efter ett tag så gick vi (Jag, Emanuel, Anton, Moa och Kotten) upp till en liten basketplan där solen värmt asfalten så den fortfarande var varm och myggen inte var lika jobbiga. Så satt vi där och hade mysigt. Efter ett tag kom även en efterlängtad gäst, Susanna.

När vi varit där några timmar sådär så drog vi oss ner mot stan och mötte upp med Cissi, en annan länge efterlängtad gäst. På vägen ner så mötte jag även Anna, som fick hjälpa oss med att få Cissi till Svenssons. Tjejjerna satte sig på Svenssons medans vi andra gick och mötte upp med Amanda och Johanna ett litet tag innan även vi gick och satte oss på Svenssons. Efter det hände så mycket så jag orkar inte ens skriva in det.
Några får höjdpunkter, Jag och anton gick och ställde oss i Copperskön, där träffade vi Jens storebror som jag kom på att jag träffat för sju år sen på ett Scoutläger. Sen hängde vi på nån som vi aldrig sett förut förbi kön och låtsades känna dom så att vakten släppte in oss före dom andra. Vaktens kontrol fråga var: "Är ni med Johan och dom?" Och vi sa "Ja just precis, Johan och dom."

Kvällens citat:
Kalle: "Hörni, ni vet She-Devil, hon som äter folk."
Susanna: "Asså nä det vet jag inte, men jag vet vem Cheeseburger är!"
Följt utav ett aslångt asgarv (av Susanna).

Hur som helst, det var en riiiicktigt bra kväll.

Den "inte-vet-vad-han-ska-kalla-sig-självandes",

Kalle Forsman

PS. Lyssna på den nya fräna låten:
http://www.myspace.com/funkazaurusrex
Ladda ner den också tycker jag.

Kommentarer
Postat av: kottbocken

du borde skriva det som hände efter svenssons ändå!! så allas minnesluckor kan fyllas haha :D

2007-06-11 @ 23:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback