Aaaa workwork

Eftersom Kottakim knappt kan bärga sig tills jag "släpper" ett nytt blogginlägg så tänkte jag skriva lite om vad som har hänt under den första delen av veckan.

Nu har det gått tre dagar på nya jobbet. Eller nya och nya, jag hade väll inget direkt gammalt men det här blir nytt ändå. Det är ju nämligen så att jag har fått heltidsanställning på NMC på Teliasonera. Den riktiga benämningen på mig är numera Driftingenjör.

Det är nämligen konstigt, jag har inte haft nån vidare tur alls i jobbsökningen här innan sommaren. Dom ställen jag sökt på har antingen inte haft plats alls eller sagt typ "men bra, vi hör öv oss till hösten" vilket i och för sig inte är så tokigt om jag får jobb till hösten på nått ställe men ändå.
Sen nu veckan innan skolavslutningsveckan så gick farsan in och snackade med sin chef och sa typ "Ja, jag förstår inte hur man kan tycka det är konstigt att vi har ont om folk på sommrarna om man inte tar in några sommararbetare som kan lära sig till nästa sommar." DÅ sa dom "Jamen det är ju ingen som har sökt" då sa han "Men kalle kan jobba", dom, "Ja, men ta in honom då"

Och så kom det sig att jag, i stället för att sova till mitt på dan för att sen gå ut i solen för att sova lite till, nudge nudge, kliver upp halv sju varje morgon för att dra iväg och sätta mig på kontoret. Men jag klagar inte, det är en jättebra erfarenhet och nånting jag kan ha nytta av kommande år.

I måndags började jag dock vid lunch eftersom jag hade körletion till halv elva. När jag väl kommit ut till telia som ligger ute i Birsta så satt de flesta och åt lunch. Och det kändes verkligen rätt bissart att gå från en körlektionstagande liten snorunge till att äta lunch med 15 okända medarbetare på en ny arbetsplats, som dessutom ser ut som en rymdkomandcentral ser ut på film. Och vist det kändes lite stelt i början att gå runt och ta i hand och så vidare. Efter några timmar så hade jag äntligen
fått min dator och dom flesta, alltså typ 3 av 4,3 miljarder, lösenord som behövdes för att kunna komma igång. Sen i slutet av dan så skrev jag på ett antällningskontrakt och efter det gick vi hem.

Dan efter var det upp och hoppa för att börja normalt. Sen är det väll inte så mycket att säga, dagen inleds med att man slår på datorn och går och tar kaffe, sen sitter man och kollar mailen och lite sånt i typ en kvart eller nått. Sen är det "morgonbön" alltså morgon möte då man går igen lite vad som har hänt och vad som kommer hända under dagen. Sen är det bara att sätta igång. Runt elva är det lunch i en halvtimme, sen kan man ta en eftermiddagskaffe om man har lust (det har man). Sen går jag hem kl 16. Och ja, det här kanske var det tråkigaste stycket som jag skrivit någonsin i min blogg, men det skiter jag i.

Idag har det inte hänt nått speciellt. Förutom att vi käkade tacotallrik från Charm, så intresant var min dag. Jag kan tacka Anna och Anna också som underhöll mig litegran också. Det var bra.

Imorn hade jag nog tänkt få några ´bilder på rummet så jag kan visa hur det ser ut. Hare bra!

Den jävligt trötte,

Kalle Forsman

Kommentarer
Postat av: kottbocken

:O flera anna?? ohmygod!

2007-06-13 @ 20:52:23
Postat av: kåten

och! glömde säga TACK! för inlägget alltså :D

2007-06-13 @ 20:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback