Kungstart på veckan

Hejsan, den här veckan hade en enormt bra inledning! Friluftsdag i backen :D kan det bli bättre ? (Ja Emanuel, det kan säkert bli bätrre på nått vis, ja!) Men det hä var i alla fall en riktigt bra start. Även fast man inte kan kalla förhållandena i backen optimala, så var det ändå godkännt. Speciellt i själva pisten var det jävligt skönt, man kunde likka vågrätt med marken i skären eftersom snön var så pass hård.

187008-31
Dagen började med att vi hämtade upp Anton och sen Emanuel på väg till backen. De här sluga djävlarna hade ju tjyvtränat dagen innan för att kunna regera backen igår. Evil minds. I alla fall så kom vi till backen två minuter innan utsatt tid (okej, inte speciellt utsatt men i alla fall gissad tid.) för att märka att det är vå allas favoritlina (vår körlärare) som är ansvarig lärare för dagen. "Fan vad kul", tänkte jag, "då blir det här en  "jätteseriös" dag i backen. "

Det blev det inte. Dagen inleddes med två väldigt lugna åk, sen tog vi fika. Det var ungefär lagom. Sen åkte vi några åk till, ja det blev säkert fem - sex den här gången, sen tog vi lunch. Under tiden hade Teddy teh Man och lil' Jens also teh Man. Teddy beställde (som traditionen krävde) pizza från biteline.

Här ser ni karln poserandes för glatta livet
Teddy

Och Jens på en självtagen bild

Jens i backen

Aja, det blev en lyckad och ganska slapp dag. Dagens vurpa stod nog emanuel för. Han hade ju inte åkt bräda på tre år förns i Söndags så han var rätt ringrostig. Sen kom han i för hög fart, fick felskär och daskade ansiktet i isen. AJ, det blev blåtira och skrapsår. Men det man int edör av härdas man av, eller ?

Dagen avslutades med en rätt rolig handbollsträning, jo just det, har jag berättat om helvetes träningarna på nådagar och onsdagar ? Nej troligen inte. I alla fall, vekcan inleds alltid med en morgonträning kl 8, ja det är drygt, sen skola efter det till klockan 1600 ungefär, sen träning igen 21,30, ja jag sa det, 21,30. Sen när jag kommer hem halv tolv- tolv så tar det ju ett tag att komma i säng. JObbiga dagar säger jag bara.

Gruppbild på dom vi åkte med,

Gruppbild på friluftis



Aja, nu över till dagens dag, tisdag!

Idag hade vi matteprov, yippie tänker ni, buu tänker jag. Det var ett matteprov som jag varken pluggat till eller var rätt säker på. Jag får nog G i alla fall . Värre var det för Emanuel, delvis på grund utav mig faktist. Det är så här att för en herrans massa veckor sen så lånade jag Johanna (den blonda tjejjen som står och pekar i inlägget "Itsaslideshow") 's grafräknare lite i förbifarten för att rita några cirklar. För att göra det behövde jag ställa om en grej i inställningarna. Nu flera veckor senare hade emanuel glömt sin räknare hemma (eller hur det nu var) så han lånade Johannas räknare. Det gick käpprätt åt helvete efterosm man inte kan rita funktioner med den instälningen. Åter igen, förlåt Emanuel.

Direkt efter skollan for familjen hem till Mormor och Morfar eftersom morfar fyller år. Så vi åt god mat. Jag han somna på soffan, (ännu ett syndrom av att träna till klockan 2300 på kvällarna.)  sen drack jag tre koppar kaffe. För att sen säga Bye Bye och dra och repa.

Repet gick bra tills dom kom in och sa, "ööhh, ni måste sluta i en kvart för dom håller på att spela in film, ööhh..".
"Visst", tänkte vi "det är ju bara en kvart det kan dom väll få!" 20 min senare så gick vi upp igen och började lira. Då kom en tjejj in och sa "ööhh, vi är, ööhh, inte klara än så, ööhh, nå får vänta mera, ööhh"
"Vafan! tänkte vi högjutt" när hon gått. Men únder tiden så kunde vi i alla fall sitta och knåpa på en låt lite mer teoretiskt. Sen kom repet igång på riktigt när det var 50 min kvar av tiden.  Kul.

Vi han i alla fall dra igenom alla låtar vi skulle köra i sollefteå, och komma med några idéer till den nya låten.

Efter repet på väg til bussen så stötte vi på Simon i en bil. Han erbjöd sig att skjutsa hem oss (Mig och Anton) Det tackade vi hjärtligt ja till.  Och kom hem tidigare än väntat.

Bra dag, bra dag. Aja jag avlustar bloggen med "vinnarbilden" på teddy,

Teddy på pallen

Hare bra !

Den tröttfingrade,

Kalle Forsman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback