Igår var det söndag idag är det måndag

Ja... Gårdagen gårdagen gårdagen. Vart ska jag börja ? JO, från böran!
Jag vaknade kanske 11-12 nånting och var den enda som var vaken :O:O:O JA det är ovanligt, jag är alltid sist i vanliga fall, alltid! "Ja ja", tänkte jag och drack upp mitt morgonkaffe, "det kan ju inte vara så annorlunda gämfört med en vanlig dag. Jag klarar  säkert det här också."

När jag funderat klart över hur jag skulle tackla dagen så satt jag mig vid datorn och började spela in en låt som jag kom på efter som liksom. Jag tänker inte gå in på detaljerna men den vart unge fär lika, om inte mer, psykotisk som den jag berättade om i lördags.

När jag mixtrat klart med den så frågade David, jävligt tajmat, om jag inte ville hänga med honom ut och fota lite. Det tackade jag givetvis ja till efter som david är en hyvens prick och hans kamera är en hyvens kamera. En av dom mer lyckade bilderna råkar se ut som följer:

En bild tagen i sjukhusets källarvåning

Sen när vi kom på vad klockan var så skyndade jag hem för att äta middag för att sen få skjuts av min gode vän, jens, ut till njurunda och Opalen där tävlingen Musik Direkt gick av stapeln. Själva tävlingen gick ut på att man fick 5 eller 10 minuter, jag kommmer inte ihåg vilket, på sig att framföra sin musik. Funkazaurus Rex var inte med till väldigt mångas besvikelse, mest min egen. Det blev en allt som allt riktigt bra föreställning med Toto tenns, Black Bay och Vackra Fröken i topp enligt min mening.

Sen var det ju en hel del band som jag inte gillade speciellt mycket. Men dom behöver jag ju inte nämna här. Sen, som klimax på alltihopa, så var det en "Singer/songwriter" som sjöng och spelade väldigt bra medans juryn bestämde sig för vilka som skulle vinna.  Hon sopade banan med alla andra!

Nu blev det så att Blackbay och Ingnis gick vidare direkt till länsfinalen. Toto Teens gick vidare som "joker" villket innebär att dom får en chans till att spela och tills dess kan doim ju finslipa det som inte satt till hunda. All good there.

Idag (måndag) har det hitils varit en normal måndag. Men skillnaden från de gångna veckorna är att jag tränade imorse :D. Det var jobbigt :D :P. Annars har det varit en rätt standard  måndag. Nej just det ! Det har ju snöat som ett jävla jehuu! Jag bilr så jävla glad när det snöar :D Och skidsugen blir jag också, det var på agendan att dra till backan ikväll, ja jag tänkte "skolka" från träningen, so sue me! men det blev inte så för det krockade med naturen som måste vara färdig tills imorn :( Oh Noo! Aja, det går väll att åka i helgen hoppas jag.

Men nu ska jag runda av skiten med lite bilder från igår ! Hare!


Vackra Fröken, mina favoriter grymt bra och känslomässig musik!
Vackra fröken


Tototeens
TOto2

Tototeens igen, mina favoriter efter favoriterna rent musikmässigt
Toto1


Ingis, en av vinnarna, hade även jävligt bra utstrålning.
ingis


Blackbay, en till vinnare, de som var bäst rent tekniskt enligt mig
Blackbay igen

Blackbay igen, Jonas, teh man, Jönson är den bästa trummisen jag känner, grymmt bra.
187008-13


Alla lyckliga, glada, pilska vinnare.
Vinnarna


Den trött på måndagige,

Kalle Forsman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback