Gnällig svengelska alá Gustavson !

Jag tänkte börja detta inlägg med att redogöra för vad som hände igår efter skolan:




så då var det sagt över till idag.

Idag fick jag min första berömelse av Pål det här året, Pål är min ArKo-lärare som förövrigt är väldigt duktig på bas. ArKo är kort för arangemang och komposition, vilket betyder att det är en kurs man lär sig att skriva låtar och musikstycken mer arrangerat och ordnat än vad man (jag) i vanliga fall skulle göra. Det vill säga utan att vänta på inspiration.  Jag gillar inte att ha arko eftersom jag känner mig väldigt underlägsen och omotiverad vilket inte hjälps utav att Pål kanske int eär världsmästare på att berömma i onödan. Det brukar sluta med att det känns som jag har slösat bort en hel lektion med nånting som ändå bara rinner ut i sanden. Så var inte fallet idag. IDag har vi jobbat med ett musikstycke som skall användas som balettmusik. Det tyckte jag från början lät väldigt intresant och givande. Det gör jag fortfarande. Det musikstycke som jag jobbar med nu blir en metal-låt. Det känns annorlunda eftersom jag inte lyssnar på metal och ännu mindre spelar metal i vanliga fall. JAg brukar föredra att lyssna på musik som är lite roligare och inte så grå och jättearg. Skönt att få det ur sig.

Efter skolan hade jag och resten av the three amoebas (Jag, Anton och Emanuel) bestämt att vi skulle plugga Naturvetenskap och Kultur- och idehistoria.  Men eftersom jag slutar en och en halv timme innan de andra så gick jag och satte mig på körskolan för att plugga teori. Det gick fan jävligt bra. Jag fick tre prov godkända, därav blev jag klar med fas A och B. Men det sista provet var mitt första försök på fas C. Det gick åt helvete vilket troligen grundades i att jag höll på att somna framför datorn.

När de andra slutade drog vi hem till Anton för att plugga till diverse deadlines. Det gick segt som fan vilket kan ha berott på att Emanuel satt och pratade gnällig svengelska alá Gustavson medans vi andra försökte strypa honom. Asså jag säger inte att det BERODDE på det, jag säger bara att det KAN ha berott på det. Sen åt vi en grymt god middag bestående av spagetti med köttfärssås! G-RYMMT!

Sen försökte vi plugga lite mer vilket gick lite bättre. Sen såg vi lite teve sen bestämde jag mig för att det var dags att frysa ihjäl så jag gick hem. Nu längtar jag bara till Scrubs! mmmm... Scrubs... aja hare bra !

Den något menlöse,

Kalle Forsman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback